Friday, February 23, 2007



مشكلات شهرستانهاي بهار و كبودراهنگ در نطق پارلماني طلائي

هفته نامه « سينا » - شماره 129 - 1/12/1385

اشاره: آنچه ذيلا مشاهده مي فرماييد، متن نطق پارلماني رضا طلائي نيك نماينده مردم شهرستانهاي بهار و كبودراهنگ در مجلس شوراي اسلامي پيرامون مسائل و مشكلات اين مناطق مي باشد كه با توجه به اهميت آن، عينا چاپ و منعكس مي شود:

بسم ا... الرحمن الرحيم

مقدمه

در سال پيامبر اعظم (ص) و محرم حسيني از اسلام ناب محمدي (ص) و نهضت پايدار شهيدان كربلا براي مسئوليت هاي ديني و تاريخي خويش الهام و استمداد مي جوئيم. همگام با مردم، آغاز بيست و نهمين سال آزادي و استقلال تحت پيروزي انقلاب اسلامي ملت بزرگ ايران و بنيانگذاري امام راحل (ره) و فداكاري شهيدان و ايثارگران عزيز و استمرار ولايت و مردم سالاري ديني را ارج نهاده و پاس مي داريم. همراه با حوزه هاي علميه در سالروز تخريب حرمين امامان عسگريين (ع) با رهروان ائمه وجهان اسلام همدردي مي كنيم و توطئه جديد صهيونيستها در تخريب مسجد الاقصي را به شدت محكوم مي نمائيم.

حوزه انتخابيه

1- مردم آگاه، متدين و آزادمنش حوزه انتخابيه شامل دويست روستا و شهرهاي بهار و كبوردآهنگ، لالجين، صالح آباد، شيرين سو، گل تپه و شهرك پايگاه هوايي سوم شكاري شهيد نوژه كبودراهنگ همگام با ايران اسلامي در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن حماسه حضور آفريدند.

2- مشاركت فعال كشاورزان، كارگران، دانشگاهيان، فرهنگيان، دانشجويان، دانش آموزان، كارمندان، صنعتگران، اصناف و ساير اقشار و نقش موثر ائمه محترم جمعه و جماعات، مديران و نخبگان، شوراهاي اسلامي، هنرمندان، بسيجيان، ورزشكاران و تشكل هاي ديني، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي و بويژه ايثار خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان عزيز در پيشبرد اهداف ملي و اجتماعي و آباداني و توسعه شهرستانهاي كبودراهنگ و بهار در حافظه تاريخي مردم نهادينه شده است كه سرمايه پيشرفت هاي بعدي نيز مي باشد.

3- از نمايندگان محترم خبرگان رهبري دوره هاي اول تا سوم استان همدان قدرداني نموده و براي منتخبين دوره چهارم حجج اسلام آقايان محمدي و رازيني توفيق روز افزون از خداوند متعال طلب مي كنم.

4- از نقش ثمربخش نماينده محترم ولي فقيه در استان و استاندار محترم و مجموعه مديريت استان در پيشبرد امور و حفظ انسجام و وحدت و فضاي خدمت به مردم قدرداني مي كنم.

5- تلاش اعضاي شوراهاي اسلامي دوره هاي اول و دوم در اكثر شهرها و روستاهاي بهار و كبودراهنگ در تسريع و تسهيل امور جامعه و ساماندهي مسائل مردم تقدير آميز است و براي منتخبان دوره سوم شوراها موفقت بيش از پيش آرزومندم.

6- از خدمات كاركنان نهادها و سازمانها و مسئولان مربوطه استان و بويژه فرمانداران و مسئولين شهرستانهاي بهار و كبودراهنگ براي بهبود امور در موارد ذيل تشكر نموده بر تقويت و ارتقاء آنها تأكيد مي كنم.

6-1- يادواره ها و محافل ديني و برنامه هاي مساجد و تشكل هاي مردمي.
6-2- فعاليتهاي قرآني، علمي، پژوهشي، آموزشي، ورزشي، هنري، فرهنگي و اجتماعي.
6-3- ارتقاء آموزش و سازماندهي بسيج و برگزاري رزمايش ها و اردوهاي سازندگي.
6-4- رشد كمي و كيفي ظرفيت هاي دانشگاه هاي پيام نور و برنامه هاي دانشجويان و دانش آموزان و نهضت سواد آموزي.
6-5- افزايش ضريب امنيتي و انتظامي و خدمات قضايي و شوراهاي حل اختلاف.
6-6- گسترش و استقرار دهياري در روستاها و تلاش مردمي بخشداران.
6-7- تاسيسات زيربنايي و خدماتي روبه رشد در روستاها شامل راهسازي، گازرساني، شبكه تلفن، نوسازي شبكه برق و آب شرب و خدمات بهداشتي و آموزشي.
6-8- پوشش بيمه خدمات درماني و ارتقاء آمادگي هاي امدادي هلال احمر.
6-9- رشد تسهيلات ازدواج جوانان و اشتغال.
6-10- تامين نهاده ها و اقلام يارانه اي براي كشاورزان و مددجويان.
6-11- خريد به موقع محصولات كشاورزي با نرخ تضميني.
6-12- صدور سند ثبتي منازل روستايي و افزايش تسهيلات مقاوم سازي و مجموعه خانه سازي.
6-13- كمك به شهرداري ها و گسترش تاسيسات رفاهي و خدمات شهري.
6-14- بهسازي و آسفالت اكثر مسيرهاي اصلي و فرعي جاده هاي دو شهرستان.
6-15- گسترش روشنايي معابر عمومي در شهرها و احداث پست هاي جديد توزيع برق.
6-16- پيشرفت مناسب قطعات اول و سوم راه آهن همدان ـ بهار ـ قروه ـ سنندج و بزرگراه بهار ـ صالح آباد ـ قروه ـ سنندج.

7- از رشد كمي و محتوايي برنامه هاي صدا و سيماي مركز همدان تشكر نموده و انتظار مي رود با توجه به زبان تركي ساكنان شمال استان بخش هاي تركي و گزارش ها در شبكه ها تقويت شود.

8- از دولت درخواست مي شود با توجه به كاربري استاني نسبت به تحقق پروژه پتروشيمي، پروازهاي هواپيمايي، روزانه، احداث راه آهن تهران ـ همدان، تكميل آزاد راه همدان ـ ساوه، تكميل موزه ها و يادمان هاي دفاع مقدس، تسريع آبرساني از سد تالوار به شهرستانهاي كبودراهنگ و بهار تا همدان، ساماندهي مناطق گردشگري و مسائل دانشگاهي و نيز پرداخت مطالبات معوقه فرهنگيان، بازنشستگان، پزشكان، پرستاران و برخي كاركنان دولت و بدهي كارخانه هاي قند به كشاورزان و نابساماني قيمت و كمبود بذر سيب زميني و تعرفه بيمه رانندگان و سهم ناعادلانه بودجه عمراني استان همدان از كل كشور رسيدگي موثر و نتيجه بخش داشته باشد.

9- در روستاها و شهرهاي دو شهرستان كبودراهنگ و بهار بر تقويت بودجه هاي بهسازي، ساماندهي گلزار شهدا، تاسيسات ورزشي فرهنگي، نوسازي و احداث مدارس، ساماندهي و احداث شبكه هاي جمع آوري و تاسيسات فاضلاب و تكميل شبكه آب شرب و پوشش شبكه تلويزيوني در 30 درصد روستاهاي باقيمانده و حمايت از كشت هاي گلخانه هاي و دامداري تاكيد مي شود.

10- از نيازها و مسائل مهم شهرستان كبودراهنگ به موارد ذيل تاكيد مي گردد تا برخي نارضايتي هاي مردم مرتفع شود:

10-1- ادامه تبديل به احسن منازل و املاك اوقافي باقيمانده و ساماندهي توليت و نظارت محلي بر موقوفات مرحوم امير نظام.
10-2- آماده سازي ناحيه صنعتي در مركز شهرستان و برخي مراكز و ايجاد نواحي جديد در بخش هاي گل تپه و شيرين سو براي اشتغال و صنايع تبديلي.
10-3-تسريع در آماده سازي شهرك و مجتمع هاي دامپروري.
10-4- رسيدگي به مسائل غار علي صدر كبودراهنگ و بويژه تكميل شهرك سياحتي، بهسازي كامل روستا، اصلاح ساختار مديريت شركت و بهسازي جاده ارتباطي.
10-5- تسريع در تكميل پروژه خط انتقال 48 اينچ گازرساني براي امكان برخورداري شهر شيرين سو و روستاهاي باقيمانده.
10-6- ساماندهي آب شرب پايگاه هوايي شهيد نوژه كبودراهنگ.
10-7- تسريع در ايجاد واحد دانشگاه آزاد اسلامي و آموزشكده فني بوعلي سينا.
10-8- ايجاد تاسيسات ورزشي و تفريحي جديد (پارك) براي بانوان و جوانان در شهرهاي كبودراهنگ، گل تپه و شيرين سو.
10-9- بررسي ايجاد شهرداري در روستاهاي بزرگ.
10-10- ساماندهي پايانه هاي مسافربري.
10-11- تامين بودجه احداث سدهاي آلان و قهورد.
10-12- تسريع در ادامه راهسازي محور گل تپه ـ بيجار در محدوده كيتو به دهستان قهورد.
10-13- تامين پزشك متخصص و خدمات پزشكي مانند سونوگرافي در بيمارستان امام رضا.
10-14- تكميل پروژه هاي نيمه تمام صنعتي مانند فولاد ويان كبودراهنگ.

11- در شهرستان بهار مسائل ذيل از مطالبات مهم مردم است:

11-1- تسريع در فاز دوم و افزايش ظرفيت بيمارستان آيت الله بهاري.
11-2- تسريع در ساماندهي منطقه ويژه گردشگري و صنايع دستي سفال لالجين.
11-3- تسريع در ايجاد دانشگاه پيام نور شهر صالح آباد و گسترش واحدهاي آموزش عالي شهرهاي بهار و لالجين.
11-4- تسريع در آماده سازي و واگذاري زمين شهرك هاي صنعتي بهاران و صنايع غذايي بهار.
11-5- تامين اعتبار احداث سد امامزاده عسگر و تغذيه مصنوعي منطقه كوزه گران.
11-6- تسريع در تكميل پارك سفال لالجين و پارك هاي تفريحي صالح آباد و بانوان بهار.
11-7- تسريع در بهره برداري از مركز آموزش هاي فني حرفه اي.
11-8- تكميل و تاسيس واحدهاي مورد نياز ورزشي در شهرها و روستاها.
11-9- تسريع در ايجاد شهرداري مهاجران.
11-10- تسريع در ايجاد پايانه هاي بار و مجتمع خدمات حمل و نقل صالح آباد و بهار و لالجين.
11-11- تسريع در احداث كمربندي بهار و تقاطع همسطح تقاطع جاده كرمانشاه ـ همدان.
11-12- رسيدگي به مشكلات صنايع تبديلي سيب زميني و پروژه نيمه تمام.

12- تلاش غير قانوني و تبليغاتي و سياسي اخير براي تعرض به حريم و محدوده قانوني و منطبق با نقشه هاي مصوب حوزه تقسيمات كشوري شهرستان بهار بطور قاطع از سوي مردم بهار محكوم است و بازي انتخاباتي با ابزار زمين و صنايع با اصول گرايي مغايرت دارد.

13- از ابتكارات و تلاش هاي رسانه ملي صدا و سيما در توسعه اطلاع رساني و گسترش جامعه مخاطبين و نقش مؤثر در زمينه ها و اثر بخشي حماسه هاي مردمي و ارتقاء كاركردهاي فرهنگي اجتماعي و فرا ملي قدرداني مي كنم.

14- ملت ايران با تبعيت از رهبر معظم و حمايت از حقوق ملي و صلح آميز رفراندوم هسته اي غير رسمي را در راهپيمايي 22 بهمن برگزار نمود كه زمينه مساعد براي فرصت سازي و افزايش قدرت چانه زني در ديپلماسي هسته اي و تعديل فشارهاي خارجي را فراهم كرد.

15- تكريم و سپاس عملي از ملت با اصول خدمتگزاري صادقانه و مديريت كارآمد و بر مبناي عدالت و منافع ملي و ارزش هاي اسلامي ميسر است.

16- از رويكرد دولت نهم در اولويت دادن به روستاها و مناطق محروم و تسهيلات اشتغال و امور عمراني و تعامل مردمي قدرداني مي كنم ولي تشديد تورم و گراني ها، اختلال در توليد، فقدان بودجه لايحه مديريت و نظام هماهنگ جديد، افزايش وابستگي به نفت، تعلل در عادلانه كردن يارانه ها و كم توجهي به سياست هاي توسعه چهارم و چشم انداز 20 ساله و بويژه به اصل 44 قانون اساسي نگراني از اوضاع معيشتي مردم و نابساماني اقتصاد كشور را در پي دارد. مردم انتظار دارند دولت در تدابير اقتصادي و مواضع فراملي با درايت عمل كند.

Labels: , , , , , , ,


Share/Bookmark

0 Comments:

Post a Comment

<< Home