Thursday, April 19, 2007



بيانيه جمعي از معلمين تبريز در باره دستگيري٫ زخمي شدن و مورد شکنجه قرار گرفتن معلمان همدان

حرکت ملی آذربایجان همچنین اعلام می دارد که هویت طلبان تورک، جهت دفاع از حقوق معلیمن، بخصوص در سراسر آذربایجان جنوبی، آماده هرگونه تشریک مساعی هستند.

تاریخ آذربایجان نشان داده است که وقتی ستم پیشه گان و سیه فکران به شکستن قلم معلم مبادرت کنند آذربایجان ساق پای آنان را خواهد شکست!


--------------------------------------------------------------------------------

حمله شبانه نیروهای سرکوبگر رژیم فاشیستی تهران به محل دفتر کانون صنفی فرهنگیان استان همدان و بازداشت توام با ضرب و شتم قریب به ۵۰ تن ازمعلمین حق طلب شهرستان همدان در تاریخ ۱۸ فروردین، قطعا به منزله هجوم رژیم آپارتاید به ساحت مقدس تعلیم و تربیت است.

از نزدیک به ۵ سال پیش، معلمین در شهرهای مختلف ایران و بخصوص آذربایجان، بصورت مستمر در معرض تهاجمات وحشیانه نیروهای اطلاعاتی، انتظامی و نظامی قرار گرفته اند. تاکنون صدها تن از معلمین در تظاهراتهای خیابانی بازداشت، حبس و شکنجه شده اند. در این میان حتی برخی از معلمین تنها به دلیل بیان عقاید شخصی و یا ابراز مطالبات صنفی از شغل خود اخراج گردیده اند.

در اردیبهشت و خرداد ماه سال گذشته، طی سلسله قیامهای ضد آپارتاید ملت آذربایجان در ۵۰ شهر و شهرک نیز صدها تن از معلمین و دانش آموزان هویت طلب آذربایجانی به خاطر پیوستن به سیل میلیونی ملت آذربایجان بازداشت شده و مورد اهانت، بدرفتاری و حتی شکنجه های طاقت فرسا قرار گرفتند. در این میان حتی جمعی از دانش آموزان مدارس سطوح راهنمایی و متوسطه، در کمال ناباوری، بعد از آزادی از زندان آپارتاید، از مدارس اخراج شدند.

حرکت ملی آذربایجان بر این باور است که معلم به عنوان گلوی راستگوی جامعه، وقتی به رغم همه مخاطرات موجود، مستقیما وارد عرصه مبارزه علیه ستم، تبعیض، آپارتاید، فقرو فساد شود تمامیت جامعه نیز به حمایت از آن برخواهد خاست.

این در حالی است که امنیت و رفاه صدها هزار معلم به معنای ارتقاء همه جانبه ی جامعه ای است که از دهها ملیون دانش آموز و میلیونها دانشجو تشکیل شده است. بدون تردید سرکوب معلمین حق طلب، زمینه ساز امحاء تعلیم، اضمحلال تربیت و در یک کلام مرگ آینده خواهد بود.

حرکت ملی آذربایجان ضمن اعلام حمایت قاطع از قیام معلمین عدالت خواه و هویت طلب، خواستار آزادی سریع و بدون قید و شرط آموزگاران و دبیران دربند، تضمین امنیت جانی، تقویت امنیت شغلی و بهبود اوضاع اقتصادی زحمتکشترین و درعین حال کم توقعترین بخش جامعه است.

با توجه به اینکه حرکت ملی آذربایجان از خصلتی مدنی برخوردار بوده و عمده تاثیر گذاری توده ای خود را مدیون روشنگریهای بی شائبه اساتید، معلمین، دانشجویان، دانش آموزان و نیز فرهنگ دوستان می داند بر این اعتقاد است که پیروزی معلمین در مطالبات صنفی، به معنای پیروزی برای این حرکت عظیم و فراگیر نیز محسوب خواهد شد.

حرکت ملی آذربایجان همچنین اعلام می دارد که هویت طلبان تورک، جهت دفاع از حقوق معلیمن، بخصوص در سراسر آذربایجان جنوبی، آماده هرگونه تشریک مساعی هستند.

تاریخ آذربایجان نشان داده است که وقتی ستم پیشه گان و سیه فکران به شکستن قلم معلم مبادرت کنند آذربایجان ساق پای آنان را خواهد شکست!

جمعی از معلمین و فعالین حرکت ملی آذربایجان-تبریز
۲۱/۰۱/۲۰۰۷


Share/Bookmark

0 Comments:

Post a Comment

<< Home