Monday, July 09, 2007



فعاليتهاي بهائي معروف دكتر احسان يارشاطر همداني

چاپ شده در : هفته نامه سينا شماره 136
21/3/1386

اشاره: دكتر احسان يارشاطر از بهاييان عامل يهود اهل شهر همدان است كه هم اكنون در آمريكا با هزينه صهيونيسم در حال تدوين دايره المعارف ضد اسلامي و پان فارسيستي در مورد كشور عزيزمان تحت عنوان "ايرانيكا" است. آنچه ذيلا مي آيد از سايت رجانيوز نقل مي شود:
مجموعه موسوم به دايره المعارف ايرانيكا با بودجه آمريكا، افكارصهيونيستي و كمك برخي ايرانيان مقيم خارج در دست تهيه است.
به گزارش رجانيوز، روند اخاذي مدير بهايي اين مجموعه از ايرانيان خارج از كشور به بهانه تكميل دايره المعارف همچنان ادامه دارد و وي با ترتيب دادن كنسرت هايي با حضور خوانندگان فراري خارج از كشور در شهرهايي كه جمعيت ايراني بيشتري نظير دوبي در آن ساكنند، به جمع آوري اعانه مي پردازد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس كه اغلب اخبار مربوط به اين گردهمايي ها را منتشر مي كند، از دوبي گزارش داد احسان يارشاطر، سلطنت طلب بهايي كه مديريت ايرانيكا را برعهده دارد در حضور 350 تن از ايرانيان كه در دوبي گرد آمدند، گفت: امروز بيش از هر زمان ديگر ما نيازداريم تا فرهنگ خود را زنده نگهداريم.
در اين نشست نيز همانند اغلب برنامه هاي سابق بيش از 100 هزار دلار جمع آوري شده است. اخاذي اين بهايي در حالي ادامه مي يابد كه بنا به گزارش آسوشيتدپرس با وجود مخالفت دولت ايران با اين مجموعه، دولت آمريكا از آن حمايت مادي و معنوي مي كند. يك سازمان امريكايي به نام "سازمان وقف ملي براي امور انساني"، تهيه هزينه هاي اين پروژه را به عهده گرفته است.
با وجود هزينه ها و كمكهاي فراوان جمع آوري شده گويا دست اندركاران اصلي اين مجموعه عجله اي براي پايان كار نداشته و اطاله زمان را بهانه مناسبي براي ادامه اخاذيها مي دانند. به طوريكه پس از گذشت بيش از 32 سال تنها 13 جلد از اين مجموعه 45 جلدي آماده شده است!
در بسياري از قسمت هاي اين مجموعه تحريف هاي جدي در مورد اعتقادات ايرانيان وارد شده و باورهاي نادرست بهاييت به عنوان عقايد ديني ايرانيان جعل شده است. بااين حال آسوشيتدپرس در گزارش خود به نقل از يكي از نزديكان احسان يارشاطر، اذعان مي دارد ايرانيان نسبت به اقدامات اين بهايي ديدگاه مثبتي ندارند.
در نشست دوبي تعدادي از ديپلمات هاي سوييسي و آمريكايي و نيز برخي از خوانندگان لس آنجلس نشين نيز حضور داشته و يك نوازنده پيانو ساكن لس آنجلس نيز تا ديروقت آهنگ هاي غم انگيز نواخته است!


Share/Bookmark

0 Comments:

Post a Comment

<< Home