Tuesday, August 11, 2009

استاد آشیق حسن اسکندری در همدان

زنگین:
http://tilimxan.blogfa.com/post-96.aspx

21 مرداد ماه در همدان برگزار مي‌شود

اجراي «عاشيق حسن اسكندري» در جشن آواهاي باستاني

آشيق حسن اسكندري به‌عنوان يكي از گروه‌هاي شركت كننده در اولين جشن آواهاي باستاني 21 مرداد ماه در مجتمع تفريحي – توريستي تله كابين گنجنامه در استان همدان به اجراي برنامه موسيقي مي‌پردازد.



به نقل از ستاد خبري اولين جشن آواهاي باستاني، «عاشيق حسن اسكندري» با اعلام اين خبر گفت:در اين جشنواره قطعاتي از آلبوم «حيدر بابا» به همراه چند قطعه با كلام از ترانه‌هاي ترك زبان اجرا مي‌شود.

وي افزود: تنوع فرهنگي يكي از ويژگي‌ها و جذابيت‌هاي اقوام ايراني به شمار مي‌آيد كه متاسفانه اين تنوع در برهه كنوني كم كم به دست فراموشي سپرده مي‌شود.

اين استاد موسيقي محلي در ادامه خاطرنشان كرد: عدم حمايت دولت و صدا و سيما، هويت فكري و فرهنگي جوانان اين مرز و بوم را به صورت ذره ذره و غير ملموس نابود مي‌كند و آنها را از درون تهي و بي‌اصالت مي‌كند.

اين هنرمند مهمترين خطر موسيقيدانان محلي را كهولت سن عنوان كرد و افزود: بايد اطلاعات هنرمندان موسيقي محلي به صورت آرشيو جمع‌آوري شود. همچنين بايد اين هنرمندان را تشويق كرد تا نسل جوان به يادگيري و حفظ فرهنگ موسيقايي علاقه‌مند شود.

عاشيق حسن اسكندري در پايان گفت: ريشه همه بي‌اصالتي‌ها از ندانستن است؛ به يقين اگر مردم را با فرهنگ اصيل موسيقايي و آيين‌هاي كشور خودمان آشنا كنيم، ديگر كسي براي شنيدن موسيقي به دنبال ماهواره نمي‌رود.

براساس اين گزارش، اولين جشن آواهاي باستاني با حضور گروه‌هاي سرشناس محلي مانند استاد فرج‌عليپور، عاشيق حسن اسكندري، گروه هزار دستان،گروه حاوا ،گروه مفتون،گروه ايراني و غيره 21 تا 23 مرداد ماه در مجتمع توريستي – تفريحي تله‌كابين گنج نامه در استان همدان برگزار مي‌شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8805180658


Share/Bookmark

0 Comments:

Post a Comment

<< Home